Followers

Monday, September 20, 2010

Friday, September 17, 2010

Alergik

~ okies..nih aku curi dari facebook incik Jas-li.. kamu2 yang suci lagi berakal bawal 18tahun tuh shoo0hh sh0ohh dari cerita 18sx ini

Nama saya Ana, umur saya baru 15 tahun. Saya gagal dalam PMR,saya terus bekerja untuk meringankan beban orang tua. Sayatelah terbaca sebuah iklan yang terpapar di kedai 7-Eleven. Jawatan kosong sebagai Operator Kilang Penyapu di Sg Besi dengan gaji yang lumayan.

Hampir 6 bulan saya bekerja disana, walaupun saya dibawahumur tetapi saya diterima bekerja untuk jawatan sementara.Dan sepanjang saya bekerja disana saya tidak mempunyai apa-apa masalah, walaupun umur saya muda, tetapi perwatakan saya seperti anak dara yang meningkat remaja dan saya disenangi oleh semua pekerja di sana lebih-lebih lagi pekerja lelaki kerana masing-masing cuba memikat saya,maklumlah ayam muda....lalat pun tak berani hinggap!!!!!

Dan saya senang berkomunikasi dengan rakan-rakan sejawat. Saya juga selalu ambil "overtime", maklum saje lah.....claimyang lumayan. Saya tidak pernah kenal erti penat........ Dan dalam masa yang begitu singkat saya telah dapat menyimpan wang dan berbelanja dengan sewenang-wenangnya.

Nak jadikan cerita......, pada suatu pagi semasa bangun dari tidur, saya terus ke bilik mandi. Semasa saya hendakmandi saya telah lucutkan towel di badan saya. Alangkah terperanjatnya saya kerana saya lihat ada beberapa helai bulu yang kelihatan seperti bulu penyapu tumbuh di kemaluan saya. Tanpa berfikir panjang saya teruskan juga mandi, danterus bersiap untuk ke Kilang Penyapu.

Sepanjang perjalanan saya ke tempat kerja, saya terfikir mungkin saya sudah tidak sesuai lagi bekerja di sana(mungkinalergik penyapu).

Sesampai sahaja di Kilang Penyapu, saya terus bergegasjumpa Supervisor di bilik khas. Saya pun memberitahu hasrat saya untuk berhenti kerja pada hujung bulan nanti.Supervisor itu gugup sebentar kerana tidak menyangka keputusan saya itu. Mana taknya saya tahu dia ada hati dengan saya........saya pun memberi alasan tidak dapatbekerja disitu lagi kerana alergik dengan penyapu.

Lantas disuruhnya saya tunjukkan tempat yang alergik itu.Saya pun apa lagi...tanpa segan-segan silu lagi terus menunjukkan bahagian sulit saya yang alergik itu. Tetapi Supervisor saya tidak menampakkan reaksi terkejut...malah dia sendiri telah memberitahu saya dia pun alergik malah lebih teruk dari saya. Saya pun minta dia tunjukkan tempat yang alergik itu. Alangkah terperanjatnya saya, apabila dia membuka seluarnya saya ternampak bukan lagi bulu penyapu yang tumbuh malah ada batang penyapu sekali. Saya pun terus meminta berhenti 24 hours dan terus keluar dengan seribu tanda tanya????????


Agak2 ade ke orang cm neh?? adeh.. cerita lawak kah? atau realiti?? bengong..dush dush =P



Tuesday, September 14, 2010

Catatan duka Aidilfitri

Ketika kamu-kamu sedang asyik merayakan Aidilfitri 2010, aku menerima perkhabaran duka
..sekali lagi..
Jika 8 Syawal yang lalu berita duka d sampaikan -sini-
Kali ini.. sekali lagi perkhabaran itu menjengah lebih awal
1 Syawal - Autie ku Zarinah meninggalkan dunia ini buat selamanya al-fatihah
Patut pon nenek beriya májak kami pulang ke kampung lebih awal
tak sangka autie yang selama ini sihat walafiat pergi terlebih dahulu
Menjelang Ramadhan autie seringkali tak sihat.. Pihak hospital sendiri gagal mengesan penyakit arwah.. Di penghujung sisa usia arwah yang baru menginjak 44tahun, akhirnya doktor m'khabarkan arwah didiagnos 'bengkak hati'..ahhh..terlewat sudah..
persis kes arwah atok dulu.. -sini-
Kami sekeluarga sempat mziarah arwah di hari terakhir Ramadhan..
itu pertemuan kami yang terakhir ketika hayat arwah masih ada
Ya Allah..tabahkan kami sekeluarga dengan perkhabaran ini..terutamanya nenek ku..
Ini kali ke-3 dalam detik waktu yg pendek
3 tahun yg lepas anak sulung nenek pergi mhadap illahi - kemalangan
2 tahun lepas menantu nenek pergi mhadap illahi - sakit jantung..tanpa seorang pon yg tahu arwah mhidap sakit jantung pada usia yg muda
tahun ini - seorang lagi menantu nenek pergi mhadap illahi
Bturut-turut berita duka ini singgah..
Aidilfitri tidak lagi semeriah dulu..riuh itu sudah pergi.~..
Ya allah Ya tuhan ku - ajal ini sudah tertulis, biarlah insan2 tersayang ini mhadap Illahi dengan ilmu & amal yg secukupnya untuk bekalan di akhirat kelak...Kami hamba mu tidak mampu melawan takdir yg tertulis..Mengharap belas & kasih Mu Ya Rabbi..
Hargailah mereka yg masih ada di samping kita.~~
al -fatihah



Tuesday, September 7, 2010

-sila..kahwin-

Kenapa? Why?

Every year mesti jumpa kawan-kawan yang jarang2 jumpe

Every year mesti jumpa dengan sedara mara yang kadang2 jumpe

Soalan favourite dari kawan-kawan "Maria, ko bila nak kawen?"..soalan tuh mesti singgah kat aku dulu.. and mostly yang ty spesis2 kaum adam...

Soalan favourite dari sedara-mara "Bila nak bertunang nye ni? Dah ade kawan?"..mostly yg ty is kaum makcik makcik..

owh ye..i'm just 24 years old & sy belom tahu masak gulai!