Followers

Monday, September 28, 2009

..catatan-duka..

:: 8 syawal @ 27 September 2009 ;;

semalam aku bergembira..perjalanan raya terjah menerjah tanpa dirancang tapi terancang..aku girang bersama mereka... rupe-rupenye hari ini berita duka bertandang..
.
.
.
sungguh aku sedih walau aku tahu yang pergi tak mungkin kembali
.
.
Ya Allah, betapa tabahnya hati seorang lelaki yang aku kasihi
Aku kaget dengan deringan di hening subuh ini

5.50pg
"Sayang tak bangun subuh lagi ke?''

''belum''

''Mak abang dah tak de''

''dah tak de?''

''Mak abang dah meninggal pagi tadi''

--aku terkedu--

''nnt abg g taw''
.
.


1.20p.m
''abg kt mane?''

''syg,abg tgh mandikan mak''


tenang tutur kata si dia mengatur ayat walau ade sayu kedengaran

Ya Allah, sungguh aku belum bersedia dengan berita ini..belum puas aku berkongsi manja..belum puas aku mengadu merengek seperti dahulu..belum puas aku berkongsi kasih...terase kehilangan..kosong..keghairahan raye & konvo perlahan-lahan berlalu pergi dari diri ini

Aku mula rindu dengan suara riang arwah setiap kali aku menelefon..bagai ade seraut senyuman mengiringi dalam setiap tuturnya. tak pernah aku terluka dengan setiap tindak & tuturnya..mengenali arwah membuatkan aku lebih menghargai si dia.


.
.
.
.
tika ini
butir mutiara mengiringi setiap catatan ini
oh tuhan...aku tidak tabah utk meneruskan tinta ini
biarlah kenangan2 itu kusimpan sendiri






-al fatihah buat arwah & bayi -



aku sayang dia



No comments: