Followers

Wednesday, October 10, 2012

Pick Pocket

Readers.. hati2 dengan pencopet . Tadi on the way balik dari office tak pasal2 aku jadi saksi kejadian. Syukur alhamdullilah i am not the victim. And alhamdullilah hasrat pencopet tu terbantut sebab masih ada manusia-manusia yang prihatin.

Kejadian di LRT Masjid Jamek. Pencopet ni 2 orang. Modus operandi mereka, seorang akan menghimpit atau buat2 terlanggar mangsa masa kat escalator. Then yang seorang lagi akan seluk & tarik the wallet. Ye la, kalau ikot logik mana la terasa kalau kita dalam 2 situasi berkenaan serentak. Harus lah kite lagi terperasan bab terlanggar daripada bab diseluk. Nasib baek la tadi ada sorang pemuda yang perasan dan sergah pencopet tu. Terbantut terus hasrat diorang. Pucat lesi ok muka pencopet tu lepas kena sound dengan brother tu. 

so, everyone please be extra carefull. 
Oh ye, aku ada 1 tabiat kalau aku rasa terancam or rasa ada tak kena aku akan genggam kunci aku (seperti gambar). Actually aku baca taktik ni dari rencana mana ntah. So, bila kita genggam kunci dengan gaya macam tu, kita dalam keadaan bersedia untuk memberi kuasa TUMBUKAN BUKU LIMA KUNCI kepada situasi yang tidak di ingini. Target sasaran biji mata or tempat sensitif lelaki *teeetttt*
Anyway, aku harap aku tak berada dalam situasi yang memerlukan aku bertindak sedemikian.
Ya Allah pelihara lah hamba mu ini dari situasi-situasi yang tidak diigini. Amiin Ya Rabb





No comments: