Followers

Tuesday, January 3, 2012

Nikah Itu Ijab Terindah

Sabtu 31 December 2011 hari terakhir dalam kalendar 2011 berjaya juga bawa my parents usha2 barang2 for my wedding.. kalau tak asyik bertangguh-tangguh je.. aku nak pergi sendiri mak cakap tunggu dia free.. bila mak free aku pula sibuk nak siapkan segala macam kerja2 office. pergghh.. rindu betul nak spend quality time with family.
YES, they are so0o excited with their first daughter wedding. Aku rasa from head to toe. Ikut kan je la & dalam masa yang sama, I'm so0o happy ada parents yang begini. Alhamdullilah.
Bayangkan jika aku sorang yang buat segala, memang tak termampu & tak terfikir.

Disebabkan mak agak tidak bersetuju dengan pemilihan warna kaen satin untuk akad nikah yang aku dah beli di Nilai, maka terpaksa la mencari warna laen. 6 meter kain perlu di tukar. So, i think i wanna let go kaen warna coklat pekat yang aku dah beli. Seyes cantik warna & quality but sebab Mak suruh guna warna yang lembut, jadi terpaksa beli baru. Redha ibu itu penting!


Gambar di atas, hantaran masa bertunang. Itulah warna coklat yang akan di let-go. Bubbyeee

And welcome to the new 'light coklat'. Nasib baek la akak kat kedai tu potong 4 meter dulu. Sebab sebaik sahaja akak tu habis potong aku terpandang baju Melayu yang ready made. Perghhh... Orang laen semua nak tempah segala termasuklah ayah aku yang nak tempah baju Melayu sempena wedding aku, aku pulak senang2 call Incik Tunang sebab nak tanya Incik Tunang agree tak kalau beli yang ready made..hahahah.. Incik Tunang pon konfius nak tempah or ready made. At last, dia suh beli ready made je..

Tadaaaaa..
RM 165 ..but after discount RM120
Free Kaen Songket
Bila dah sampai rumah & godek2 album lama
Baru perasan!!!
Sama warna dengan warna baju Nikah ayah aku
wahwahawahah
Well Done2
Ni betul2 repetitive of my parents wedding..hahahah

1. Arwah atok aku (sebelah ayah) kahwin baru setelah beberapa tahun menduda (kematian isteri) beberapa bulan sebelum ayah aku kahwin - Ayah Incik Tunang pon sama!!

2. Warna baju nikah kami light brown!

Semoga segala yang berlaku adalah yang terbaik!



No comments: