Followers

Saturday, September 29, 2012

CSR - Sekadar syarat atau seikhlas hati

Aktiviti tahunan csr tahun ini agak besar besaran apabila department aku bergabung dengan department lain. Seawal pagi pukul 7 lebih aku dah gerak dari Bangsar ke Taman Tasik Titiwangsa. Walaupon duduk KL khidmat incik GPS masih digunakan. Al maklum la weekdays keluar office pukul 8pm ke atas, weekend pula balik rumah family di Port Klang. Nak explore KL pon x sempat. Pagi2 tu aku dah jadi saksi kemalangan. Sorang mat motor terjatuh tergelincir betul2 depan kereta aku. Alhamdullilah pagi tu aku bawa agak slow motion. Sempat brek. Kesian mat motor tu. Muka dah pucat.. Lepas tjatuh je terus dia angkat muka tengok kereta aku dengan muka pucat.Tapi seriau juga la tengok adegan motor jatuh...

Aktiviti CSR kt tasik titiwangsa ni  is with the theme of Hand-In-Hand dengan orang2 kurang upaya. We all start dengan breakfast. Then ketibaan orang2 kurang upaya.

Situasi yang menyentuh perasaan bila mereka tiba dan akibat aktiviti ini dibuat besaran. Tak semua yang hadir datang dengan full hearted untuk serve and buat mereka yg kurang upaya happy. Untuk menyambut mereka pon emcee terpaksa announce untuk cari volunteer. Bukankah sepatutnya semua orang2 upaya yang dtg itu berstatus volunteer?? Haih... Then mereka yang kurang upaya terpaksa menunggu sendirian atau bsama rakan mereka yang sama sifat. Aku tak nampak ada orang yang datang approach atau sekadar sembang kosong.. Or maaf,mungkin aku yang terlepas pandang. Its a gap everywhere.. Sedih aku tengok keadaan macam tu.

Semoga kita yang cukup sifat ini senantiasa bsyukur kepada Allah atas segala pinjaman duniawi  yg diberikan..dan permudahkan lah kehidupan mereka yang 'istimewa' itu..mereka berhak merasai kegembiraan itu..

Ikhlaskan hati~

No comments: