Followers

Wednesday, August 8, 2012

Dugaan Pulang

Minggu lepas 3 Ogos 2012 buat pertama kalinya (selepas berkahwin) aku balik ke Terengganu rumah parents in-law (PIL).. Ini juga pertama kali aku naek bas ke Pantai Timur from Shah Alam to Setiu.
Memang dugaan keluar rumah pukul 8.45pg.. Bas gerak pukul 9pg. Sampai sana ngam2 je pukul 9pg. berderau darah bile tak nampak bayang bas.. pergi kat kaunter, abang kaunter dengan tenang nye cakap & suruh aku bersabar sebabbbbbbbbbb BAS ROSAK nak kena tunggu pomen dari KL datang baiki..
syukur tp panasss juga la hati ni sebab kene tunggu almost 2 hours. 
Sampai rumah PIL ngan2 je adik ipar & biras tengah siapkan hidangan berbuka.. 

5 Ogos 2012 dari Setiu aku naek bas pukul 8.15mlm. Ni pon rushing juga, tak sempat nak manja2 dengan incik husband kami dah pecut g station bas Bandar Permaisuri Setiu. Makanan berbuka tadi pon x sempat nak hadam. Dah naek bas, setengah jam perjalanan tetiba bas berhenti kat tepi jalan area Chalok.. OMG.. bas rosak lagi.. FRUST! dugaan betul balik Terengganu ni. Bagi tahu Incik Husband & Incik Husband dengan rajin & romantiknya datang temankan sementara tunggu bas siap baiki.. 4 jam OK! Burn masa betul.. last2 kena naek bus tambahan..

and for the firsstttt time 2day kat rumah PIL , FIL request masak ayam masak kicap la pula.. Masa tu aku dalam bilik tengah rehat2 sementara tunggu berbuka, 1 jenis lauk aku dah siapkan iaitu sayur pucuk masak lemak. Ni pon first time aku buat. tp senang.. so tak heran sebab technically memang aku tau bahan2 nye.. tang masak kicap ni aku memang ALAMAK!!! tapi fikirkan semalam biras masak lagi cincai.. So aku lebih konfiden aku masak lagi sedap.. muahahhahah
Yang incik husband muka macam dah panik2 masa masuk bilik suh aku masak ayam masak kicap

''ÿang.. yang, ayah suh masak kicap"

"abang taw tak masak kicap macam mana?" 

"Ntah" *sambil garu kepala yang tak gatal & muka panik*

adoyaaiiii ... laki aku ni.. nasib baek la die memang cekap sediakan bahan kat dapur. Siang ikan, potong ayam & bawang ala2 style chef.. perghhh.. eleh, setakat gaya je la

Hasilnya.. taraaaaa... seperti gambar di bawah. Redho je la cm ne rsenya ye. Tapi aku rasa sedap! hip2..
yang penting ade rasa.. Mula2 nak buat kering macam mak selalu buat tapi incik husband request yg ade kuah la pulak.




3 days spending time with him was amazing. Rasa macam baru bercinta. Aku rindu dia. Rindu nak masak2 & gurau senda di dapur. Rindu dengan sabar dia melayan karenah aku.
I miss him so much!
Dia imam ku. 



No comments: