Followers

Friday, August 10, 2012

Review Pelamin Bersanding

Wah wah wah.. dah 3 bulan kahwin baru terhegeh-hegeh nak review =p
Actually ini rentetan kisah marah2 & tak puas hati aku di sini
Antara sebab2 degree lemarahan naek mencanak2 walaupon esok bakal naik pelamin ialah:

Rekabentuk pelamin tidak seperti yang dijanjikan
Bunga request colour purple. Tapi yang dihantar penuh colour putih with sedikit2 tompok2 purple
Kain tirai request warna purple with corak royal (seperti contoh gambar di butik) tapi yang dihantar warna pink fusion kosong
Candle sepatutnya ada tiga tapi yang dihantar cuma satu
Pelamin yang request full warna purple tapi yang dihantar full or white

Hooiiii!!

Serius sadis sampai nangis2. Mak pon siap marah kat vendor tu. Awal pagi dah call balik. 
Dah la hantar adik dia suruh pasang segala
Bila sound adik dia yang pasang tu, si adik suh call si kakak.. then si kakak promise nak tukar bunga tu malam with *kalau boleh*
sudahnya samapi ke subuh tak de cerita..
Gerammm ok!

Baju kahwin pon aku amek kt vendor yang sama. Baju warna putih tu sebab aku nak kontra with kaler pelamin. 

Masa mula2 deal ngan this vendor, memang dah pasang niat nak promote her service etc.. Sekali dah macam ni punya kerja, jangan harap la aku nk bagi chance ko kecewakan bakal pengantin laen. Dah la tu, nak dismantel pelamin pon lambat. Berkampung la barang2 die kat garaj aku. 
Bab nak bagi duit pon lembabess.. boleh pula pakai akaun bank yang tak popular.. menyusahkan betul. nak bagi cash pon bila call tak berangkat.
Kalo la aku chow je baru taw.. nasib baek la aku ni sedar haram halal walaupon tak tahu la macam mana keikhlasan vendor ni bekerja. 
For me its not a big deal if dari awal2 dorang keep us inform awal2 yang dorang tak boleh provide as requested. Aku masih boleh bertolak ansur. Mungkin aku akan tukar dari 3 panel to 1 panel.  Ni bila yang sampai bukan seperti yang direquest mana la tak hangin.. Sabar je la...

Not too bad. But still not as expected. 







2 comments:

cik mah said...

Kesiannyer..terukkan vendor mcm tu..ckp xserupa bikin...nasibla xteruk sangt..still ok lagipelamin tu....

Unknown said...

sampai hati ye dorang wat mcm tu xbaik :(