Followers

Saturday, August 11, 2012

Pakej Berbuka Puasa 2013

Tinggal lagi seminggu lebih je untuk menikmati Ramadhan. Masih tercari-cari pakej berbuka puasa yang ekonomi, mahal, buffet style atau ala kadar sekadar gathering bersama rakan2 lama?

Ini antara Ramadhan Pakej yang ditawarkan pada tahun ini. Pada pendapat aku agak pricey berbanding tahun2 lepas. Inflasi semakin naek. kadang-kadang terlintas juga berbaloi ke berbelanja besar untuk berbuka. Bila bandingkan nasib mereka yang serba kekurangan terasa insaf. 
Tapi ada yang berpendapat tiada salahnya untuk berbelanja besar sekali sekala atau sekadar tanda penghargaan kepada diri sendiri dan keluarga setelah bekerja keras. 


Pakej Ramadhan di Shah Alam Convention Center ( SACC )
dengan tema rasa nusantara
Tahun lepas berpeluang pergi dengan BFFs terchenta
memang sedap & pelbagai pilihan
tapi kambing panggang & sate memang selling fast la
asik habis je
tahun ni tak tahu la rasa macam mana 
tapi harga makin naik berbanding tahun lepas

Felda d'saji pon ada offer pakej ramadhan di 3 lokasi berbeza dengan pilihan harga berbeza
bertempat di Dewan Perdana Felda
Dewamn Merak Kayangan 
dan Restoran Felda Villa 
dengan offer pilihan 88 jenis juadah


Tahun ni aku tak berkesempatan nak berbuka dengan beloved BFFs geng matrix & geng U & geng sekolah menengah. Al maklum la dah bertitle Puan. Status PJJ pulak tu.. so bila weekend dating ngan Incik Husband je laa..
Cuma sekali je berkesempatan berbuka dengan youngster department aku kat Chilli's restaurant, KLCC. Only 3 of us Muslim tapi yang beriya ajak buka puasa is our non muslim friends. 1 Malaysia, we unite.  =) Yang bestnye dah ala2 youngster reunion sebab gather sekali dengan rakan2 yang dah resign plus sesi berkenalan antara officemate yang baru joint with yang dah resign. Ooh i miss them soo much.. bila refleks balik, hurrmmm ramai juga officemate aku yang dah resign, Competition, beban kerja, better offer etc.. macam2 reason.. 

My turn?

hurmmmm....







No comments: