Followers

Monday, December 24, 2012

Review: Spa

Setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. Kalau ikut perancangan asal, pagi after memanjakan diri di Emperor Spa, terus pergi join blogger photoshoot. Tiba2 dari hari Isnin lepas mata aku dijangkiti ketumbit (maybe). Ade lebam benjol2 yang sakit sekitar alis mata aku. So terpaksalah cancelkan ding dong ding dong email dengan Cik Nadia si organiser. Rasa serba salah dan ralit pun ada juga. Sebab pada awalnya dh beria nak joint tapi terpaksa cancel last minit. Tapi perancangan Allah itu maha hebat.. hikmahnya sesi spa yang dijadual dari pukul 10pg sampai pukul 12pm habis pukul 1 lebih. then pergi lunch di Papa Rich.. chit chat chit chat sampai pukul 3ptg lebih. hurmm..kalau mata tak sakit & aku agree pergi ke photoshoot tu mesti sangat2 rushing.
My quick breakfast before berspa'. Kalau masuk 7e mesti nak beli magnum..


Okay..back to the review
Ini kali pertama pergi memanjakan diri selepas berkahwin. Sengaja menggedik nak manjakan diri disebabkan offer kat groupon 80%. yuuhuu.. Full Body Pamper Package  RM520 dibeli dengan harga RM86.  Dalam pakej ni ada Full Body Massage, Fruit Mask & Scrub, Facial, Sauna/Jakuzi. 
Refresh session kali ini aku pergi dengan cR & Puan Rina.

We are the first customers yang datang. Maklum la orang spa ni dah cakap tak boleh lambat. Kalau lambat 2 minit nnt appointment cancel. Kedai spa ni macam rumah lot. Bahagian spa di tingkat atas. As usual kalau ko beli sesuatu yang promo mestilah kena dengar salesgirl tu bla bla bla pasal produk diorang dulu.  Dan aku terpengaruh nak guna minyak aromatheraphy additional RM25 kena tambah. But at the end rasa menyesal pula guna minyak aromatheraphy lavender ni sbb bau yang tak strong. Aku pon pelik, kata pati aromatheraphy tapi tak best & calm pon.
Jalan Masuk


First session is sauna aku & Rina masuk kat bilik atas. Kitorang salin baju dalam bilik yang sama dengan tempat body scrub tu. Alahai.. aku ingatkan ada bilik persalinan. nan ado.  Separa nakaed ok. eh bukan separa, may i say suku?? ngee.. but dorang ada sediakan bathrob, tuala & disposable underwear. so, silakan pakai semuanya. yang selain dari itu kena tanggalkan. Actually kitorang kena pilih sauna or jakuzi. And i choose sauna because i thought guna bilik sauna, sekali kena duduk dalam kotak sauna.

2nd session fruit scrub. Scrub ni dorang tenyeh ala kadar je and tak boleh nak segan-segan sbb mmg dorang sapu habis kat badan korang. Then kami ditinggalkan dalam bilik yang malap dengan slow muzik. Sampai bdengkur-dengkur Rina tertido. huhuhu

3rd session body massage. Ni paling best dalam semua session. Tapi yang tak berape bestnya tukang urut tu berbau. Bila dia duduk kat bahangian kepala aku, tetiba aku terbau hamis hanyir. Adehhh.. sekali aku baru perasan tukang urut tu dlm posisi bkangkang.. adoyaii.. tapi dorang ni mmg over friendly. Aku rasa memang dorang tak tengok jam la mengurut kitorang. Kalau layankan celoteh dorang mmg lama la korang dapat rasa massage ala-ala balinese. Actually tukang urut ni pekerja sambilan je. Dorang dipanggil bila perlukan service dorang. Dan yang aku perasan staf2 kat sini tak ada uniform sendiri. Alahai...

4th session face treatment. As usual dorang buang bintik2 hitam & buat face massage sekali. Tapi aku rase service ni ala kadar je sbb aku dah pernah experience normal face massage kt Cendana Spa yang jauh lagiii best!

Overall aku bagi 2/5 je.

Pssttt.. sorry tak banyak gambar yg berkaitan sangat sebab aku awal2 dah simpan telephone dalam locker.=P

 Setelah selesai memanjakan dirimarilah kita memanjakan perut pula..huhu..
cis... tak ada disiplin langsung.. ngee
Menu PapaRich memang menyelerakan, So nyummy






ok la.. till here.. Anyway aku dah kemaruk dengan air honey lemon tea tu.. nyum2