Followers

Tuesday, November 19, 2013

Susun Atur Barang Baby

Actually agak lambat juga aku menyiapkan susun atur & beli barang-barang Rania. 
Setelah start cuti, one week before expected due date (edd) barulah mula bersungguh-sungguh menyiapkan barang-barang Rania. Bila dah siap mengemas, fuuhh rasa makin tak sabar nak beranak *kunun2nye*

Almost semua barang aku beli warna merah jambu a.k.a pink. Kadang-kadang aku dan Incik Suami berdebar-debar kalau-kalau jantina baby yang keluar not as expected.. Alasan beli warna pink sebab warna selamat lagi satu yang aku berkenan susah nak cari ie. purple / ungu. Selain dari dua warna ni, memang aku tak berkenan. 

Towel purple & pink yang comel

Bakul & barang2 baby semua pink termasuklah tong sampah. Oh ye, memang aim bakul simple cam gini je sebab aku tak minat bakul yang ada renda-renda. Rasa macam semak je...ngee

Susun atur pakaian bayi. Aku belajar susun style macam ni dari blog master susun atur ie. http://susunatursioca,blogspot.com  Tq soo much sis. Memang senang nak ambil baju kalau lipat macam ni. Aku asing & labelkan untuk pakain lengan panjang dan lengan pendek supaya mudah nak ambil.. so sesiapa yang berkenaan tolong jangan sepah-sepahkan ye. heheh

Out of topic, ni antara pemakanan yang aku amalkan semasa mengandungkan Rania. Alhamdullilah, mudah lahirkan Rania, rambut Ranua lebat & kepala Rania tiada daki. 



1 comment:

Azie Suhaimi said...

good idea untuk organize barang baby yg banyak .
follow ur blog :)