Followers

Saturday, November 10, 2012

Review: Ixora Hotel

This is schedule entry

Early October yang lepas aku, Incik husband and my BFF ke Penang untuk meraikan majlis resepsi roomate aku Cik Rina Ballerina. Haaa.. ni la nama dia kat facebook. Lama-lama lekat Rina Ballerina kat mulut aku ni. Nasib ko la ye. Dah lama tak pergi Utara. Last visit masa konvokesyen di Universiti Utara Malaysia.
Banyak kenangan manis pahit kelat masam kat sana. We enjoyed our life as a uni student yet we still success in our academic. Alhamdullilah.

Majlis kahwin di Butterworth tapi kami terlebih makan langsat a.k.a sesat sampai naik atas jambatan Pulau Pinang. But on the way balik rasa dah pandai redah Penang. Itu pun selepas dapat guidance dari Pn Eimy @ Honey Sakura. Betul la macam orang cakap "pi mai pi mai tang tu jugak".

Selepas menghadiri majlis Pn Rina Ballerina, aku ke Bukit Mertajam untuk hantar Cik Linda ke abang sepupu dia dan mencari hotel. Cik Linda nak balik hari yang sama juga walaupun dah puas aku pujuk ajak dia bermalam sekali tapi bilik asing-asing.. haih, mana boleh kacau orang dah kahwin berduaan. heheh.. sebenarnya aku tak sampai hati nak biarkan Incik Husband tidur sorang2. Rasa kejam pula kalau aku buat macam tu pada Incik Husband yang jarang2 jumpa.

Cari punya cari, akhirnya aku stay kat Ixora Hotel. Hotel ni  bersebelahan dengan Pacific Mall, Prai.
Sebabkan check in pun dah pukul 5 lebih dan hujung minggu dannn main redah datang Penang tanpa booking mana-mana hotel maka bilik yang available cuma deluxe room sahaja dengan harga RM215+ untuk corporate rate.. cewaaahh sekarang dah pandai nak utilise corporate rate bila nak check in hotel. Kalau anda berkerja dengan GLC company, jangan lupa bertanya tentang corporate rate sebelum check in. Most of the hotel will give corporate rate.
Sangat-sangat selesa condition & service hotel ni. Roomate aku cakap ni hotel baru,, patuuuut laaa..

So.. here the pictures. Weeeee....


King size bed

Sofa, coffee table & LCD tv

Office table kalau nak buat kerja office.. NOOOo tak nak buat =P !!

 Complimentary items in fridge


Toiletries.. memang lengkap.. sikat. pengasah kuku, shaver cream etc..

 Alat penimbang harusss ada.. =)

 Hair dryer

Bed room slippers
Aku, dia & ixora hotel =)

P/s tiada dalam gambar: Complimentary coffee set, iron set & safety box

Breakfast buffet- part yang aku suka bila stay kat hotel.. nyummeh


 Incik Husband serving me "Tea or coffee darling?"



So, kalau mai Penang jom check in Ixora Hotel






No comments: