Followers

Wednesday, August 26, 2009

.ku-caya.


ha-ih.. *hmm keluh kesah dulu..aku tak tahu la what will be happen in the future.Dah mule bekerja..actually, i'm n0t suppose to work with other company since I have 5 years bond service with Meowbank (bukan ejaan sebenar).Tapi since my mami dah mule resah gelisah aku tak start2 kerja lagi, terpaksa la aku merela kan diri ini bertemu duga di sana sini kecuali di bank pesaing..Addooyaaiii

Alhamdullilah..2 kompeni yang aku pergi, masing2 offer.1 di USJ & 1 di Port Klang. Pastilah aku pilih yang berhampiran dengan rumah. Barulah aku rase nikmat kerja berhampiran. Tanpa terpakse menahan tengik hamis di dalam komuter seperti sewaktu masa dahulu.

Meowbank dah panggil aku 2 kali. Panggilan pertama, amatlah aku teruja. Tapi..bile tahu department berkenaan, keterujaan terus mati..hasilnye, memang macam haram je aku buat interview tuh. Baru beberapa hari daftar diri di kompeni yang tidak sepatutnye, meowbank panggil aku lagi..Owh..keterpaksaan sekali lagi. Panggilan dari department yang sama sekali lagi.

"If u get this post, u will not having/enjoying ur single life"

Haruskah kamu mengeluarkan statement sebegitu pada aku yang sedang kekeliruan.. (@_#) Nasib baek si interviewer seorang yg pemurah dgn senyuman unlike the first one betul kate cJ..sepatutnya aku jawab balik dengan konfiden

''U don't have to worry, I'm not single. I already have steady bf'' WTF*ikot definisi cJ

I'm still not receive the meowbank intvw result. Aku pasrahkan saja keputusannya..Jika aku punya kuasa mahu saja aku tangguhkan sehingga ada kekosongan di department laen. Jika bole mahu saja aku masuk department laen sepantas mungkin..Jika bole aku mahu bekerja di branch2 berhampiran.. Tak perlu menapak ja..oh mengharungi debu2 kota..Owh..semuanya cuma jika

Sekarang aku berkhidmat di P 0 *y MaL (bukan ejaan sebenar).. dup dap dup dap juga aku di sini. macam mana la bos boleh percaya pada aku yg sangat fresh ini untuk menjaga akaun2 die ber$$$$$$$$$$$ Bile dengar progress n proforma perjalanan syarikat, lagi la aku rase nak menyorok blakang bangku sambil bagi idea ''Bos, ape kate kite hire proffesional akauntan sorang, nnt sy blajar dr die (*_0)v " Seyes!! I do think my self is nothing, totally nude in handling d big BIG project.. skrg aku jaga akaun 3 buah syarikat yg dlm proses utk membesar. Tahun depan 1 lagi baby company bakal lahir. 1 lagi plant bnilai 9juta juga bakal di bina. Owh..mampukah aku~~~~ Kadangkala aku rasa mahu melangkah pergi..tapi kadang2 juga pesanan Pn Zaimah pada cJ terngiang-ngiang *maintain the fees & then apply for C.A

~aku yg msih konfius



3 comments:

CikJa said...

itu namanya rezeki..
ermm.. nape ntah kadang2 aku pun teras mcm tu.. tapi sib bek kat sini byk senior so bley blaja..
ermm takpe.. bila dia dah hire u.. u mestilah confident k.. :D baru2 mestilah rase takut2.. nanti lama2 tgk duit bebayk tu mesti dah tak takut dah.. huhuh..

cJ said...

*ok..ni kali ke-3 dan version ke-3 jugak aku ngarang comment ni utk ko..hope b'jaya di publish..klo stuck lg n failed..x comment dh T_T

beb, kan aku penah ckp..we r in a same shoe..same goes to me, b4.

ko rs camtu sbb diz is ur 1st exprnce. b4 dis abis stdy je ko dh msuk big company. boleh katakan system dh establish. but bila ko join small company (company yg bru nak bangun) masih lagi hanky panky..tu yg wat ko KONPIUS.

skg ni ko baru lagi...it takes time sbnrnya.mcm aku dulu..now dh ok. even not gud enuf but it is better..than b4!

im not god 2 b a motivator..stakat bebel merapu2 bley la.. ;P tp aku-caya ko boleh! u go gurl!

shazlea shayla @ maria said...

_ciK ja_ at least kamu ade senior, sy ade CFO.. G-U-L-P..kan best klo kamu kamu ade d sini jugak..ngeeeee

cJ, tahniah anda berjaya!!!! tp ko yg develop system tuh..aku develop system yg previous person wat separuh jln..W-T-H ..huaaaa

=) OMG permudahkan lah urusan hamba mu ini di saat2 sy merasekn kemengantukn yg amat & di saat2 ade bunyi kruk-krak-kruk-krak yg tidakk d perlukn dr ruang penghadaman..tsk (T_T)