Followers

Saturday, November 20, 2010

biadap

Bila manusia kurang ajar, langit tinggi rendah pon dah tak tahu nak beza.
nak ukur, tak ade pulak i-phone application!
Hari ni aku mahu ber-lu-lu-gua-gua
Petanda hati tengah HOT
dek terkenang sikap kurang ajar manusia bongkak
.
.

Lu : Salam, nak nama penuh, alamat, no i.c & alamat tempat kerja kak lea.

Dah la jarang tanya kabar.. tibe2 terus text gua tanpa mukadimah.


Gua: Nak buat apa?

Lu: Isi borang kerja la

Gua: Dah dapat blom keje? Benda2 tuh P&C. Bahaya bagi sebarangan nnt takot orang guna benda2 tuh untuk buat fraud silap2 boleh jadi muflis. Kalo kak lea, kak lea bg tipu2 je tak pon tak bagi detail. Kerja kat mana?
(sejak belajar Fraud Accounting aku memang betul2 concern dengan info2 P&C nih..Private & Confidential = Privasi. Tapi kat Malaysia ramai orang yang amek mudah2 benda2 macam nih. Ye la, lu tak taw akibatnye, memang la senang2 je nak tulis & taip segala kan)

Lu: Pbantu tadbir kewangan..Boleh bagi ke tak?!!!!

Gua: Kasarnya bahasa. nama gua. alamat n etc
(saja je gua buat ayat sindir & gua terpaksa bagi jugak la sebab darah lu n gua ada DNA yang lebih kurang sama. tapi sindir itu HARUUSS Biar lu paham gua terluka dengan budi bahasa lu. tuh baru dapat jawatan biasa2, tuh pon guna kabel. Gua tak taw la camne lu kalo lu dapat post gempak2)


Anyway. gua harap lu sedar diri tahu adab


5 comments:

Sky8Men said...

ahakz...sabo je la.. =p

Balqees Amanda said...

kasik sepak aje itu olang..ganas tak ganas tak..

Zulfahmi Abidin said...

ayat mcm ganas.tapi..hek eleh betul.
Terkini:
1. Muka Cantik Soalan Bodoh Yang Kau Tanyer
2. Akhirnya Berakhir Sudah
3. Entry Ke-47 Nie Entry Paling Panjang Aku Pernah Tulis

shazlea shayla @ maria said...

sky9men, Balqees & Zul, gua senang touchhiinggg w00oo..son s0b =P

hanisah hamid said...

wah sangat garang :D