Followers

Monday, August 29, 2011

Break Fast@kg Telok Bakong, Bota Kanan

Last day berbuka puasa untuk Ramadhan kali ini. Rasa sayu pula sebab Ramadhan bakal pergi. cukupkah amal yang dikejar? Jumpakah lagi dengan Ramadhan? Semoga hidup ini dalam limpahan kasih yang Maha Esa

There are no others places yg paling best untuk berbuka puasa melainkan di desa tercinta. Lepas masak rendang & bakar lemang, bara yang ada tu ktorang panggang ayam, daging & ikan loma. Ikan loma ni banyak kt sg perak, kt tempat laen jarang jumpa. Mak, mak tua (my beloved grandmother) & my aunty masak gulai umbut nyior, gulai labu, gulai kari, kerabu daun sentang (baru kutahu daun setang ni pahit. Tapi amat mujarab utk sakit kencing manis) dan yang paling menyelerakan air asam & sambal mempelam yang mak tua buat. THE BEST!! Mak tua memang hebat bab2 buat pencicah ni! Salute la..


Kenyang sangat. Bila dapat makan beramai-ramai selera btambah2. Tapi yang paling best mak tua terima cadangan untuk hidang makanan ala buffet style. Klo tak, memang jenuh la nak basuh pinggan yang blambak2 tu..hahaha..sshhhh saya bukan malas, cuma tak nak bazir air dan sabun sahaja.hehehe.. Untuk menu mee kari esok, pak cu dah get ready dengan mangkuk kertas.. =)

Habis maghrib, bergegar kampung dengan dum dam dum dam sana sini.. Mak aihhh seriau aku dengar bunyi mercun.. Kalah raya cina. Jangan la ada yg putus jari segala..

Anyway, again to all readers & bloggers selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin andai ada yang saya terlanjur tulis.
Drive safely & hargai setiap saat anda bersama keluarga yg tersayang

P/s: tak banyak gambar yg aku capture. Bukti gelojoh sampai x tercapture gambar. =P

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments: